Gedroogde schar.
j***@live.nl
2014-04-07 04:00:26 UTC
Ik pekel en droog zelf nog steeds scharren heb het recept van wijken mijn moeder die uit Bovenkarspel kwam, ik koop ze altijd in juni en tot september ze zijn dan lekker vet .Goed schoonmaken geen bloed of darm resten er in laten.Ik laat ze 14 uur in de pekel liggen in de koelkast. 120 gram jozo keuken zout in 1 liter water mengen,en daarmee door gaan tot ze onder de pekel liggen. leg er wat zwaars op zodat ze niet gaan drijven groetjes Jan
*** Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd ***
Wil
2014-04-07 14:37:57 UTC
Post by j***@live.nl
[...]
Waar begint het drogen?

Een schar is in de winter vet,
een schol in de zomer.
Tonny
2014-04-08 10:05:12 UTC
<***@live.nl> schreef in bericht news:c66c86fa-89f4-42c4-8a88-***@googlegroups.com...

[...]
Voor het conserveren van voedsel wordt afgeraden om gejodeerd zout te
gebruiken.
Groet,
Tonny.
b***@hotmail.com