Weg met het schuim van de Senseo
E.d.u. S.
2007-09-28 20:25:29 UTC
Ik heb altijd een hekel gehad aan het schuim van de Senseo. Het lijkt
nergens op, ik wil gewoon een vers bakje zonder schuim. De oplossing? Het
plaatje met het kleine gaatje middenin de padhouder verwijderen of uitboren.
En pads gebruiken met wat fijner maalsel, bijvoorbeeld die van het
fantasiemerk Alex Meijer van de Sligro. Of een theepad-houder gebruiken voor
koffie, daar zit al een groter gaatje in.
God
2007-09-28 20:35:21 UTC
Post by E.d.u. S.
Ik heb altijd een hekel gehad aan het schuim van de Senseo.
Weet je wat ík vies vind? Als je ergens naar het toilet gaat en daar zit
zon smerige bruine veeg in de pot! Gedverdemme!!
unknown
2007-09-28 20:49:02 UTC
of vies schuim!
Waldo Centini
2007-09-28 20:37:08 UTC
E.d.u. S. surprised us with
Post by E.d.u. S.
[...]
Het is misschien een erg vergevorderde noviteit, maar het schijnt ook
mogelijk te zijn koffie te zetten *zonder* senseo.

Maar wellicht loop ik iets te hard voor je.
--
*** Waldo ***
Home is where you hang your head.
Ad
2007-09-28 23:10:16 UTC
Post by Waldo Centini
E.d.u. S. surprised us with
Post by E.d.u. S.
[...]
Dat kan, koffie zetten zonder senseo. !2 jaar geleden hebben we een
Rancillio Silva gekocht voor de lieve som van ongeveer 1100 gulden. Vrijwel
iedereen verklaarde ons voor gek, wie geeft er zoveel geld uit voor een
koffiezetapparaat! Elf jaar veel plezier van gehad, maar nu heeft het
noodlot toegeslagen: de rancillio is niet meer (nou ja, hij is verdwenen in
de milieustraat). Op, versleten, klaar. We hebben een koffiezet apparaat bij
Secunda, een kringloopwinkel, gekocht om de periode zonder espresso te
overbruggen. Voor een paar euro een filterautomaat, werkt prima, maar dat is
het toch niet he? Nee. Volgende week op vakantie, en als we terugkomen dan
zal het wel de Isomac Venus worden om koffie te maken die we lekker vinden.
Senseo: nee, dank u.
gr ad
Euker Voorn
2007-09-28 23:49:46 UTC
On Fri, 28 Sep 2007 22:25:29 +0200, "E.d.u. S." <e.d.u.s(dit
Post by E.d.u. S.
[...]
Op zondag drink ik altijd een Irish Coffee of 4. Lekker je keel
verbranden aan gloeiend hete koffie, en de rest van de dag met
brandend en oprispend maagzuur rondlopen dankzij de combinatie van mix
van koffie en cognac. Je doet er dan ook een tufje slagroom op, maar
waar ik mij altijd zo aan stoor is dat je dan van dat witte schuim
bovenop je Irish Coffee hebt zitten. Ze zouden eigenlijk slagroom
moeten uitvinden, maar dan alleen de room, zonder de slag!

Soms neuk ik met mijn dronken kop dan een lekker wijf op zo'n
zondagmiddag na 4 Irish Coffee's. Dan is het van hetzelfde laken het
spermaplak; die Franse sletten zijn vaak niet aan de pil dus ga je
voor het zingen de kerk uit en moet je de rest van de zondag tegen
zo'n schaamheuvel bedekt met schuim aankijken. Hier eigenlijk
hetzelfde; eigenlijk zouden ze sperma moeten uitvinden met alleen de
room, zonder de slag!

Fuck de slag! Sip the Irish Coffee, fuck the French slut, but fuck the
slag!
Tonnie
2007-09-29 09:01:40 UTC
Post by E.d.u. S.
[...]
nog beter: weg met de senseo! da's toch geen koffie meer?
wij doen het simpel: koffie zetten in een zezwa (of cezve) kijk maar
hier als je niet weet hoe dat er uitziet:
:

lekker joh! en supergoedkoop ook nog.
--
Freedom is not worth having if it does not connote freedom to
err. (Mohandas K. Gandhi)
Misty
2007-09-29 09:26:23 UTC
Post by Tonnie
nog beter: weg met de senseo! da's toch geen koffie meer?
wij doen het simpel: koffie zetten in een zezwa (of cezve) kijk maar
http://i19.ebayimg.com/07/i/000/a9/a9/e708_1.JPG
Dat ziet er leuk uit.
Post by Tonnie
lekker joh! en supergoedkoop ook nog.
Zelf heb ik altijd espresso poederkoffie en een waterkoker. Ik heb een
foldertje in huis om dat poeder eens vers te laten malen.

http://www.hetpijpenhuis.nl/
--
http://www.kruimelhuis.nl
http://www.misty.be
Richard van Ouwerkerk
2007-09-30 12:20:33 UTC
Post by E.d.u. S.
[...]
Ik heb het plaatje bekeken. Het ziet er naar uit dat deze Tonnie aan de
andere kant van de lijn van Huntington thuishoort. Zie Samuel
Huntington, The Clash of Civilisations. Zie ook Geert Mak, In Europa.
mvrgr.,
Richard
Eva
2007-09-30 15:49:51 UTC
Post by E.d.u. S.
[...]
Omdat ze verstand heeft van koffie?

Eva
Danuta
2007-09-30 16:22:40 UTC
Post by Eva
Omdat ze verstand heeft van koffie?
Van koffie kun je geen verstand hebben.....wel een specifieke smaak
prefereren........of niet.........het is een kwestie van smaak.... al dan
niet ontwikkeld door achtergrond, gewoonte, beschikbaarheid of zelfs de
status die bepaalde koffiezetapparaten, merken en soorten koffie etc.
volgens sommigen aan hun lifestyle verlenen......... :)
Tonnie
2007-09-30 21:00:25 UTC
On Sun, 30 Sep 2007 14:20:33 +0200, Richard van Ouwerkerk
Post by Tonnie
[...]
"Het was kortom een weemoedig afscheid van Oost-Europa, van het gebied
ten oosten van de door Geert Mak met instemming geciteerde lijn van
Huntington, die orthodox christendom van rooms-katholicisme scheidt,
en drinkers van koffie met drab van die van filterkoffie."

Och, ik ben gewoon in Nederland geboren en woon er nu ook weer eens.
Alweer 3 jaar nu. Veel soorten koffie uitgeprobeerd overal, en diverse
manieren van zetten. Deze bevalt me het best, met goede koffie
natuurlijk.
--
If you find yourself in a hole, the first thing to do is stop
diggin'.
Richard van Ouwerkerk
2007-10-01 14:20:36 UTC
Post by Tonnie
[...]
Huntington, The Clash of Civilizations. Zie ook Geert Mak, In Europa.
[...]
Tsja, ik ben geboren boven de grote rivieren, de lijn die al die
katholieke en moslim-koffiedrinkers scheidt van de postcalvinistische,
atheïstische hoogopgeleide theedrinkers. Al moet ik zeggen dat ik alle
koffiemodes al in huis gehad heb, van de tante Betje via het bruine
aardewerken filterpotje, de Italiaanse aluminium omkeerpotjes op het
gas, de percolator, het papieren koffiefilter, de zilveren doorstamper
tot en met de Italiaanse hogedruk-espressomachine. De Senseo is
natuurlijk drie keer niks.
vrgr., Richard
Tonnie
2007-10-01 15:18:07 UTC
On Mon, 01 Oct 2007 16:20:36 +0200, Richard van Ouwerkerk
[...]
Geboren in het zuiden des lands, aldaar in diverse plaatsen gewoond -
verder ook nog in Frankrijk, Tunesië en Canada en nu in het oosten,
boven de grote rivieren. Heb overal koffie gedronken, en inderdaad ook
vele methodes getest, en bij de zezwa zijn we gebleven.
Maar wat eea nou met godsdienst en/of opleiding te maken heeft is me
nog onduidelijk ;o)
--
Love is the triumph of imagination over intelligence. H. L.
Mencken (1880 - 1956)
Ivo van der Putten
En wat is dan goede koffie?
Tonnie
2007-10-02 20:34:28 UTC
On Tue, 02 Oct 2007 10:14:59 +0200, Ivo van der Putten
Post by Ivo van der Putten
Post by Tonnie
[...]
Dat is natuurlijk heel persoonlijk! Momenteel drinken we vooral de
excellent perla van AH - mijn voorkeur gaat uit naar de Ethiopië, maar
ook de Guatemala en de Brasil zijn erg lekker.
--
Life without love is like a tree without blossoms or fruit.
Kahlil Gibran, The Vision
MissyD
2007-10-02 21:22:19 UTC
Post by Ivo van der Putten
Post by Tonnie
[...]
de lekkerste ?
zo'n gas perculatortje
onderin water
in t midden de koffie
op t vuur
prutteld naar boven
mmmmmmmmmm
r***@hotmail.com
2021-07-05 19:15:33 UTC
Post by Ivo van der Putten
Post by Tonnie
[...]
De goede oplossing tegen het sop uit de Senseo vind je op YouTube.
Zeefje uit de pad pielen, gaatje eronder opboren en metalen plaatje verwijderen, parkertje erin draaien en het plaatje eruit
trekken, zeefje terug plaatsen en klaar, heldere koffie.

Marianne
2007-09-29 11:04:35 UTC
Post by E.d.u. S.
[...]
Hmm... ik de moeder van alle espressoapparaten gekocht in Italië maar ook
overal in Nederland te koop... absoluut heerlijke koffie/espresso

http://www.italiepunt.nl/shop/new_index.php?manufacturers_id=29

marianne
Marianne
2007-09-29 11:19:28 UTC
Post by Marianne
Post by E.d.u. S.
[...]
en wel zónder de ingebouwde crememaker... just plain espresso