Is er een handige manier voor het filteren van frituurvet?
f***@gmail.com
2013-11-21 06:08:54 UTC
Ik vraag me af of iemand al een handige manier heeft gevonden om frituurvet te
filteren (zeven).
Ik heb het al geprobeerd met koffiefilters of keukenpapier in een zeef, maar
tot nu toe heeft dat nog niet echt bevredigend gewerkt. En toch verlengt het
zeven van het vet (paneermeel e.d. eruit) de levensduur...
groeten,
Sander
Warning: return address has been altered to discourage commercial mail.
Reply to the address below.
---
Sander Goudswaard, The Netherlands
www: http://www.student.wau.nl/~sander/
Beste Sander,

ondanks het feit dat we jaren later zijn, toch een antwoord op je vraag of er handige manieren zijn voor het filteren van frituurolie en frituurvet.
Een Duist bedrijf levert sinds 2001 een prachtig apparaat om zowel frituurolie al frituurvet te filteren op een veilige manier en waardoor je niet alleen behoorlijk gaat besparen op deze kost maar ook gezonder gaat frituren.

Mvg

Bruno Depré
b***@gmail.com
Ja er zeker een goede, efficiente manier om frituurolie of frietvet te filteren. Google maar eens op frituuroliefilters dan kom je terecht bij Vito
s***@antistatic-esd-solutions.com
Indien de vraag gesteld wordt naar professioneel filteren dan kan je perfect terecht bij Frituuroliefilters-Vito
d***@kpnmail.nl
Ik neem een limonadetap (Drankdispenser) en doe er water in zodanig dat het onder het kraantje staat. Vervolgens giet ik de olie in de fles met het water en laat een nacht staan. De olie drijft op het water maar alle zwaardere deeltjes zakken in het water. Het kraantje zit boven het water in de olie en kan er gemakkelijk uitlopen en is schoon.
f***@telenet.be
Eiwit in het hete frietvet gieten. Het vuil blijft in het eiwit kleven en kan je er met een spaander nadien uitscheppen.
Janneke Holtman
Janneke Holtman
2022-11-08 16:03:28 UTC
Post by f***@telenet.be
[...]
Ik heb het gedaan met een stuk panty….( we schone natuurlijk 😊)