Boterbrokken
a***@gmail.com
2019-10-13 16:23:01 UTC
Boter en suiker in een steelpan een bakplaat met boter in smeren
De boter en suiker al roerend laten smelten tot hij mooi glad is en dan uitgieten op de plaat en koud koud laten worden en smullen maar je kunt ook als hij op de plaat ligt om hard laten te worden kun je er ook nog voor dat hij hard is pinda’s erop strooien ook heel lekker
Anja
a***@gmail.com
2019-10-13 16:24:40 UTC
En dan heb je boterbrokken
2019-10-18 08:53:02 UTC
Hoeveel Boter / Suiker ?
Sjeef
2019-10-18 12:55:14 UTC
Post by M
Post by a***@gmail.com
[...]
Boterbrokken ingeven in Duckduckgo.com en je krijgt antwoord op je vraag.
--
Vriendelijke groeten,

Gerard Schaefers

Recepten - https://www.sjeef.nl
Homepage - https://www.sjeef.eu
RSS - https://www.sjeef.nl/Recepten/rssfeed.xml
Verwijzen naar een siste ! Waarom hier geen antwoordt?
Sjeef

Sjeef
2019-10-20 09:08:12 UTC
Post by M
Post by Sjeef
--------------------------------^
----------------------------------------^ ?!?

Ploink !
2019-10-21 11:39:18 UTC
Post by Sjeef
Post by M
Post by Sjeef
Post by M
Post by a***@gmail.com
[...]
----------------------------------------^  ?!?
Ploink !
Ik bedoel natuurlijk
Verwijzen naar een site ! Waarom hier geen antwoordt?
Rob
2019-10-21 12:19:06 UTC
Post by M
Post by Sjeef
Post by M
Post by Sjeef
Post by M
Post by a***@gmail.com
[...]
Maar het had natuurlijk moeten zijn:
Verwijzen naar een site! Waarom hier geen antwoord?

Echter, de ouwe tijd dat je op Usenet nog mensen had die alleen usenet
(en mail) hadden en niet op een site konden kijken die hebben we nu
wel achter ons gelaten denk ik.
(20-25 jaar geleden was dat vrij normaal, en was het "not done" om
mensen op usenet naar www te verwijzen)
Sjeef
2019-10-21 13:36:11 UTC
Post by M
Ik bedoel natuurlijk
Verwijzen naar een site ! Waarom hier geen antwoordt?
Nou goed, voor deze keer zal ik je verder helep.

700 g suiker
300 g basterdsuiker
30 eetlepels water
30 eetlepels azijn
10 theelepel zout
150 g boter

Dat moet genoeg zijn om de hele buurt te voorzien van boterbrokken.

Izak van Langevelde
2019-10-21 14:58:02 UTC
Post by Sjeef
[...]
Gewoon bij elkaar gooien en roeren?
Grinnikend door het leven...
Sjeef
2019-10-21 16:17:45 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by Sjeef
[...]
Besmeer een bakplaat met boter.
Verwarm suiker, water, azijn, zout en boter langzaam en laat net zolang
koken tot een druppel in koud water geheel hard wordt . . .

Wordt vervolgd..

Sjeef
2019-10-23 12:58:42 UTC
Post by Sjeef
Post by Izak van Langevelde
Post by Sjeef
[...]
Neem de massa van het vuur, roer even door en giet ze uit op de
bakplaat. Duw de kanten van de massa met een mes naar binnen.

Wordt vervolgd.

Izak van Langevelde
2019-10-23 13:37:02 UTC
Post by Sjeef
Post by Sjeef
Post by Izak van Langevelde
Post by Sjeef
[...]
Waar komt dat vuur vandaan?
Grinnikend door het leven...
Sjeef
2019-10-23 14:00:39 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by Sjeef
Post by Sjeef
Post by Izak van Langevelde
Post by Sjeef
[...]
Speciaal voor Izak van Langevelde - lees de tweede regel van het vorige
berciht.
Als men tijdens het uitvoeren van het recept maak je meestal gebruik
van een gasfornuis, electrische kookplaat etc. en dat gebruikelijk als
VUUR aangeduid.

Verder met recept voor boterbrokken.

Herhaal dit tot de massa stevig genoeg is om met de hand tot een rol te
kunnen worden gerold. Sla de rol plat en rek uit tot een lint. Knip dit
vlug met de schaar in stukken of snijd stukjes met een mes.

Izak van Langevelde
2019-10-23 14:03:05 UTC
Post by Sjeef
Post by Izak van Langevelde
Post by Sjeef
Post by Sjeef
Post by Izak van Langevelde
Post by Sjeef
[...]
Aha! Ik had het in de waterkoker geprutst...
Grinnikend door het leven...
Sjeef
2019-10-23 14:21:45 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by Sjeef
Post by Izak van Langevelde
Post by Sjeef
Post by Sjeef
Post by Izak van Langevelde
Post by Sjeef
[...]
In dat geval lijkt mij een ban voor het leven om uit de keuken te blijven.

Izak van Langevelde
Grinnikend door het leven...
2019-10-24 15:52:09 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by Sjeef
Post by Izak van Langevelde
Post by Sjeef
Post by Izak van Langevelde
Post by Sjeef
Post by Sjeef
Post by Izak van Langevelde
Post by Sjeef
[...]
Kijk en daarom de vraag om het recept zie de hoeveelheid aan reacties!