smeg op butaan/propaan
m***@gmail.com
2020-07-16 15:48:25 UTC
graag zou ik willen weten waar ik een smeg fornuis kan vinden dat ook geschikt is voor flessengas
johan Fontanus
2021-05-19 19:03:51 UTC
Post by m***@gmail.com
graag zou ik willen weten waar ik een smeg fornuis kan vinden dat ook geschikt is voor flessengas
Ik lees net dat bij elk SMEG gasfornuis-ik kocht net een groot nieuw, , spuitkoppen voor drie gassoorten zitten,,,je moet dus gewoon de geschikte , bvb voor propaan , monteren ;;;er zijn er dus ook voor butaan en voor aardgas ;;;welk soort aardgas is een ander e vraag nu ze in Belgie gaan opwaarderen,Propaan gaat ongeveer de helft sneller dan aardgas of butaan , maar brandt sneller aan, en flessen moeten buitenstaan +het feit dat zo,n fles heel lang meegaat, als je er al geen twee in tandem installeert
Je speelt altijd zeker met gas door je naden en gesloten kranen af te soppen met een zeepsopje.Ik leg ook geen koppelingen binnenshuis als het kan.Dan kunnen er enkel lekken aan de aansluiting of aan de kraan
Bellen zien komen bij zeepsop , is een lekje en dus nakijken met open ramen.!