Kabeljauwhaas met een romig Limburgs mosterdsausje !
KookJij
2024-03-10 14:56:05 UTC
Recept: Kabeljauwhaas met een romig Limburgs mosterdsausje !

Ingredienten:

250 gram kabeljauwhaas
70 ml kookroom 20 % vet
peper en zout
1 sjalot gesnipperd
2 bosuitjes in ringetjes gesneden
5 gram roomboter
5ml Limburgse mosterd ( of iets meer )( of andere mosterd naar smaak)

Bereiding:

Smelt het kleine klontje boter en smoor er het gesnipperde sjalotje zacht in.
Voeg mosterd naar smaak en de room toe, roer en laat even pruttelen.
Breng op smaak met peper , zout en eventueel wat citroensap .
Bestrooi de drooggedepte kabeljauw met peper en zout en enkele druppels citroensap.
Bak de vis zachtjes om en om gaar en serveer de kabeljauw met de mosterdsaus en de ringetjes bosui.�

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/kabeljauwhaas-met-een-romig-limburgs-mosterdsausje
Petra Wiggers
2024-03-18 16:18:06 UTC
Ik heb het recept van het kabeljauwhaasje favoriet gezet Lidy. Ik heb nog kabeljauw in de vriezer liggen en mijn man - is net als jouw man - hier dol op. Ga ik snel maken en dan hoor je van me. Liefs en groetjes, Petra