Lentebouillon met peultjes en rivierkreeftjes
KookJij
2023-06-01 14:42:05 UTC
Recept: Lentebouillon met peultjes en rivierkreeftjes

Ingredienten:

2 potten gevogeltefond
1/2 citroen biologisch
1 kippenbouillontablet (als de fond niet gekruid is)
100 gram rivierkreeftjes
100 gram peultjes
2 flinke eetelepels gehakte verse peterselie
2 theelepels vloeibare acaciahoning
Peper

Bereiding:

Peultjes schoonmaken en in ruitjes snijden. Citroenschil raspen (alleen geel) en halve citroen uitpersen Verwarm de gevogeltefond met citroenrasp en het sap van de halve citroen. Vul aan met water tot 750 ml.
Voeg de bouillontablet hieraan toe en breng de bouillon aan de kook.
Zodra de bouillon kookt de peultjes toevoegen en de bouillon van de warmtebron afhalen. De peultjes worden anders te gaar. Proef en voeg eventueel nog wat peper en zout eraan toe. Voor het opdienen de soep verwarmen. Rivierkreeftjes over de kommen/borden verdelen. Hete bouillon erover gieten en garneren met peterselie.

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/lentebouillon-met-peultjes-en-rivierkreeftjes
Lidy Berkx
2023-06-03 14:38:06 UTC
Dag Petra, deze lentebouillon ga ik snel eens maken, maar dan wel met garnaaltjes in plaats van rivierkreeftjes. Groetjes van Lidy ( Voormalig Keukensloofje 47 ) op Smulweb. Groetjes Lidy.
Lidy
2023-06-03 14:53:06 UTC
Hoi Petra, dit licht soepje lijkt me heerlijk. Ga ik eens gauw uitproberen. Groetjes Lidy. Voorheen : "Keukensloofje 47 "op Smulweb.