Afelia (specialiteit uit Cyprus)
KookJij
2023-04-20 11:21:05 UTC
Recept: Afelia (specialiteit uit Cyprus)

Ingredienten:

1kg. varkensvlees (fricandeau of beenham)
150 ml. rode wijn
2 el koriander (zaden)
olijfolie
peper & zout.

Bereiding:

Maak de korianderzaadjes fijn in een vijzel of gebruik eventueel korianderpoeder (ketoembar).
Snijd het vlees in blokjes en meng het met de wijn en de koriander, zorg dat al het vlees onderstaat en voeg eventueel nog wat extra wijn toe.
Laat het vlees 2 � 3 uur afgedekt in de koelkast marineren.
Verhit de olie en bak het vlees aan.
Giet de marinade erbij en laat het op een klein pitje ruim een uur zachtjes sudderen.
Voeg, indien nodig, meer wijn of een beetje water toe.
Als het vlees zacht is, kun je het serveren met de ingekookte wijn als saus.

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/afelia-specialiteit-uit-cyprus
Els Meeuwsen
2023-04-23 09:59:06 UTC
Hallo Wilmie, lijkt me een lekker gerecht dus favo gezet en maken. Groet Els
Wilmie Willemse
2023-04-23 21:11:06 UTC
Leuk Els, ik hoop dat je het lekker vindt. Lekker met een Griekse (aardappel)salade erbij. Succes ermee en groetjes van Wilmie.