AARDAPPELSCHIJFJES BOULANGÈRE UIT DE OVEN
KookJij
2023-08-16 21:21:06 UTC
Recept: AARDAPPELSCHIJFJES BOULANG�RE UIT DE OVEN

Ingredienten:

1 kg geschilde en in dunne plakken gesneden vastkokende aardappelen
3 middegrote uien in ringen
300 ml kippenbouillon van blok ( minder zout)
3 teen knoflook in plakjes
2 gram omboter in blokjes
1 el olijfolie
3 tl tijm
peper en zout uit de olen naar smaak

Bereiding:

Super makkel?k en super lekker gerecht.
Handig met gasten, want de oven doet het werk en je hebt je handen vr? voor andere gerechten.
Verwarm de oven voor op 180�C en vet een ovenschaal dun in met ol?folie.
Plaats een laag aardappelsch?fjes in de ovenschaal en bestrooi met peper en zout.
Leg dan een ui en knoflook laag op de aardappellaag.
Ga dan door met aardappel en ui knoflook laagjes tot alles op is, maar eindig met een laatste laag aardappeltjes.
En peper en zout steeds dun tussen de laagjes Voeg de hete kippenbouillon toe en leg hier en daar een klontje boter op de aardappelsch?fjes.
Besprenkel het geheel vervolgens met t?m. Plaats de ovenschaal in de oven en bak de aardappelen voor 1 uur. Verlaag dan de oven tot 120�C en bak nog eens gedurende 20 min.
De aardappelen z?n mooi goudbruin aan de bovenkant en gaar aan de binnenkant. Test dit door een breinaald in de aardappelen te steken.

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/aardappelschijfjes-boulangere-uit-de-oven
Petra Wiggers
2024-03-24 19:01:06 UTC
Dit lijkt me heel lekker en heel gemakkelijk. Ga ik op korte termijn zeker maken. Bedankt Lidy.