Ouderwetse sukadelapjes met Bockbier
KookJij
2023-05-24 11:21:06 UTC
Recept: Ouderwetse sukadelapjes met Bockbier

Ingredienten:

1 kg sukade lapjes
100 gr bakboter en 50 ml olijfolie
zout & peper
3 blaadjes laurier
3 kruidnagels
1 takje verse tijm (1 el blaadjes)
1 tl piment poeder
5 sjalotten
3 el sjalot Edik (kan vervangen worden door 2 el witte wijnazijn)
150 ml runderbouillon
1 fl Bockbier
2 el mosterd
2 plakken peperkoek

Bereiding:

Verwarm de olie in een grote stoofpan en laat hierin de braadboter smelten, bak het vlees hierin rondom bruin (eventueel in gedeeltes) en strooi er peper en zout overheen.
Voeg laurier, kruidnagel, tijm, piment, sjalotten en sjalot Edik toe (witte wijnazijn).
Giet er dan de warme bouillon en het Bockbier bij (bier op kamertemperatuur en niet uit de koelkast) en laat dit ongeveer 2 � tot 3 uur op een klein pitje zachtjes pruttelen.
Voeg op het laastt de peperkoek en de mosterd toe (indien nodig bijbinden).

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/ouderwetse-sukadelapjes-met-bockbier
Harry Löhr
2023-05-25 10:55:06 UTC
Oeh, dit recept kan volgens mij ook prima in de Slowcooker!
Wilmie Willemse
2023-05-25 13:28:05 UTC
Ja dat lijkt mij ook wel Harry, maar omdat helaas geen slowcooker heb, maak ik het gewoon op het fornuis, in de oven is trouwens ook een goed alternatief.
Harry Löhr
2023-05-28 12:00:06 UTC
Da's ook helemaal prima :-)