Frisse witte kool wortelsalade
KookJij
2024-02-06 20:14:05 UTC
Recept: Frisse witte kool wortelsalade

Ingredienten:

1 winterpeen geschild en grof geraspt
1/4 witte kool grof geraspt
scheutje zoetzure augurkennat
1 flinke el mayonaise
1 tl zout

Bereiding:

Rasp de kool en de winterpeen. Voeg een theelepel zout toe..... en dan� met 2 schone handen masseren, knijpen,duwen , kneden.�
Door het zout gaat het harde rauwe van de groente af.
Laat de salade via een zeef ongeveer 20 minuten uitlekken. Knijp op het laatste nog zoveel mogelijk vocht eruit.
( Dit verwijdert meteen het meeste zout)
Voeg een volle el goede kwaliteit mayonaise toe en een klein scheutje augurkennat.
Even door elkaar roeren en klaar.

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/frisse-witte-kool-wortelsalade
Petra Wiggers
2024-02-16 20:59:06 UTC
En deze salade ga ik eens proberen Lidy.Ik heb een hele witte kool liggen waarvan een deel voor deze salade is. Hoop de salade snel te maken. groetjes, Petra
Petra Wiggers
2024-02-18 15:18:06 UTC
Dag Lidy, ik heb je witte kool wortel salade gemaakt en gegeten . Heerlijk fris. Ik heb er nog twee lente-uitjes in gedaan. Vond het ook leuk kleuren. Ik heb er geen mayonaise door gedaan. Ik vond de salade zo ook al erg lekker. Ook ik heb witte kool voor de salade gebruikt. Lekker recept.