Kalfsgebraad
KookJij
2022-02-09 09:15:42 UTC
Recept: Kalfsgebraad

Ingredienten:
- kalfsgebraad +/- 1kg
- 1 ajuin
- 1 wortel
- 1 potje room
- thijm
- zeezout
- gemalen peper
- laurierblaadjes
- basilicum
- mosterd

Bereiding:
Smeer het gebraad in met mosterd en kruid zeer goed, bak aan alle kanten goed aan. Snij wortel en ajuin in grove stukken en leg in beboterde
vuurvaste schotel leg het vlees erboven op. Voeg de room in de pan van het vlees en roer goed voeg dit mengsel bij het gebraad. Dek af met aluminumfolie en laat in voorverwarmde oven van 180 gr bakken gedurende 40 min.

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/kalfsgebraad
Bert
2022-02-09 13:30:06 UTC
Persoonlijk vind ik het altijd lastig om in te schatten of vlees al goed is of niet. Ik ben altijd bang dat het nog te rood of al te gaar is. Sinds enige tijd maak ik gebruik van een kerntemperatuurmeter, sindsdien is het vlees altijd perfect! Voor de kalfsgebraad kan je als kerntemperatuur 65-70�C voor ros� aanhouden of 75-80�C, dan is hij goed gaar. Eet smakelijk!