Varkenshaasje in een jasje met witloof en appel
KookJij
2022-10-11 07:20:05 UTC
Recept: Varkenshaasje in een jasje met witloof en appel

Ingredienten:
800 gr varkenshaasje
4 pijlen witloof
1 appel
4 sjalotjes
een handvol rucola
gemalen zwarte peper
zout
muskaatnoot
4 koffielepels candysuiker
olijfolie
appelazijn
boter

Bereiding:

Varkenshaasje in 4 gelijke stukken verdelen, kruiden en even rondom bruin bakken in boter.
Witloof fijn snijden.
Appels in blokjes snijden.
Sjalotjes in ringen snijden.
Groenten mengen, kruiden.
Neem 4 vellen alluminium verdeel de groenten erin bestrooi met candijsuiker vervolgens het vlees erop leggen.
Een beetje olijfolie en appelazijn erover.
Plooi dicht en zet in een voorverwarmde oven op 160 gr en bak +/- 10 min.
Het vlees mag ros� zijn.
Serveer zeer warm.

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/varkenshaasje-in-een-jasje-met-witloof-en-appel
Els Meeuwsen
2022-10-13 07:07:05 UTC
Hallo Hilde, leuke en lekker recept . Witlof weer eens op een andere manier erg verrassend. Maar ik heb wel een flinke scheut witte wijn erover gedaan om het toch iets smeu�ger te maken. Vlees eruit en toen nog ca.10 min. zonder folie in de oven op 175 gr. Oja ik had het voor 2pers. in een grote braadslee gedaan. Gr.Els