Kerrie Zuurkoolovenschotel met gekaramelliseerde zilveruitjes en rookworst
KookJij
2024-01-10 16:56:05 UTC
Recept: Kerrie Zuurkoolovenschotel met gekaramelliseerde zilveruitjes en rookworst

Ingredienten:

300 gram zuurkool
1/2 el boter
1/2 el kerriepoeder
1 tl gemberpoeder
1 rookworst
50 gram katenspek ( ontbijtspek) in stukjes gesneden
VOOR DE GEKARAMELLISEERDE ZIVERUITJES
1/2 potje zilveruitjes met het vocht
1 1/2 el suiker
VOOR DE AARDAPPELMOUSSELINE
300 gram kruimige aardappelen
1 el boter
50 gram cr�me fra�che
50 ml melk
mespunt nootmuskaat

Bereiding:

Doe de boter in een pan met de zuurkool, kerrie en de gember. Roer even goed doorelkaar en laat alles 15 minuten zachtjes pruttelen.
Maak ondertussen de gekaramelliseerde uitjes en kook de aardappelen. Doe de uitjes met de helft van het vocht in een pan voeg de suiker toe en laat karamelliseren.�
Stamp de aardappelen met alles tot een mousseline( puree) en breng op smaak met peper, zout en nootmuskaat.
Leg de zuurkool op de bodem van een ovenschaal. Daarop de gekaramelliseerde uitjes. Vervolgens de mousseline ( of puree) Snij de rookworst in plakjes en steek deze in de moussline. Strooi er de stukjes katenspek overheen en zet voor 20 minuten in een oven van 180 graden.

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/kerrie-zuurkoolovenschotel-met-gekaramelliseerde-zilveruitjes-en-rookworst
Petra Wiggers
2024-01-12 09:54:06 UTC
Goedemorgen Lidy, dit zuurkoolrecept wil ik ook een keer proberen. Lijkt me erg lekker. Bedankt voor het recept. Groetjes, Petra
Lidy Berkx
2024-01-12 14:45:05 UTC
Hoi Petra, wat leuk om te horen, dat je deze zuurkool eens wil proberen. Ik hoop, dat jullie er net zo van mogen genieten als wij.
Petra Wiggers
2024-01-30 10:18:05 UTC
Ha Lidy,
Ik had bij het recept geprobeerd je sterren te geven voor deze lekkere zuurkoolschotel maar dat lukte niet. Nu bij de reactie lukte het wel. Het was echt heerlijk.
Monique Kerkhoven
2024-01-30 18:13:05 UTC
Hoop dat ik dit recept nu opgeslagen heb zie alleen iets draaien wil het maken als me broer hier eet ,lijkt me erg lekker
Lidy Berkx
2024-01-30 18:55:06 UTC
Dag Monique, dat zal zeker smaken. Kijk anders op de site van Binnenste Buiten naar het filmpje van dit recept. Ramon Brugman en dan de titel van dit gerecht.

Groetjes Lidy.
Lidy Berkx
2024-02-01 13:15:08 UTC
Monique, om een recept favoriet te zetten. Scroll bij het desbetreffende recept naar beneden, totdat je het kopje : "reageer op dit recept"ziet staan.
Daaronder zie je 5 opties.
Maak favoriet
Deel op...
Print dit recept
Email dit recept en
Waardeer dit recept.
Klik op maak favoriet en dan kun je hetrecept altijd bij jouw recepten terugvinden.

Groetjes Lidy en succes .

Groetjes Lidy.
Monique Kerkhoven
2024-02-02 06:53:06 UTC
Bedankt voor je je reactie en hulp
Monique Kerkhoven
2024-02-26 10:39:05 UTC
Zou je het ook zonder het spek,rookworst kunnen maken, of smaakt het dan niet meer zo lekker. Wil het dinsdag maken voor woensdag als me broer komt eten dan
Lidy Berkx
2024-02-26 11:02:05 UTC
Dag Monique, het spek zou je kunnen weglaten. En je kunt eventueel voor een vegetarische rookworst kiezen.
Misschien voor wat extra smaak wat meer gekarameliseerde uitjes als je de rookworst weg laat . Zo heb je een vegetarische schotel.
Ik hoor het wel Groetjes Lidy en succes.