Ramon Brugmans Chili Con Carne Stoofvlees met uiensalsa en .......
KookJij
2023-10-30 16:14:05 UTC
Recept: Ramon Brugmans Chili Con Carne Stoofvlees met uiensalsa en .......

Ingredienten:

VOOR DE CHILI CON CARNE
400 gram sukade in stukken gesneden
100 gram kidneybonen (1 nacht geweekt in koud water)
3 grote uien grof gesneden
3 tenen knoflook gesnipperd
3 paprika's (in verschillende kleuren) in reepjes
1-2 tl 2chilipoeder( naar smaak)
2 blaadjes laurier
1 blik water
1 rode peper in stukjes
1 tl kom?n
1/2 el gerookte paprikapoeder( naar smaak)
� el milde paprikapoeder
1 limoen
1 bakje cr�me fra�che
1 kaneelstokje zout en peper
VOOR DE UIENSALSA
4 takken koriander gesnipperd ik nam wat meer
3 tomaten zonder vocht en zaad brunoise gesneden
1 rode ui brunoise gesneden
1 teen knoflook gesnipperd
stukje rode peper gesnipperd
sap van 1 limoen olie
KNOFLOOKBROOD
1 ma�sbrood( ik had de onderkanten van 2 broodjes)
1-2 teentjes knoflook
stukje rode peper ol?folie zout en peper

Bereiding:

� Verhit olie in een stoofpan en bak de stukken sukade in enkele minuten rondom bruin.
Haal ze uit de pan en zet opz?.
Bak in het vet de uien en laat deze mooi op kleur komen.
Voeg na enkele minuten de knoflook toe.
Roer er paprikapoeder, gerookt paprikapoeder, kom?n en chilipoeder door.
Bak even mee en voeg dan de tomatenblokjes en een blikje water toe.
Voeg het vlees weer toe aan de pan samen met 2 laurierblaadjes en een kaneelstokje.
Deksel op de pan en laat zeker 2 uur stoven.
Voeg de gewelde en afgespoelde kidneybonen toe en laat zeker nog een uur mee garen.
Als laatste de in reepjes gesneden paprika erb? en laat garen.
Maak ondertussen de uiensalsa.
Meng alles door elkaar en klaar.
V?zel alles voor het knoflookbrood.
Verwarm de oven voor op 180 graden. Besmeer de sneetjes met de knoflookpuree.
Zet de broodjes 6 minuten in de oven.
Leg op elk sneetje een blaadje sla naar keuze gevolgd door een flinke lepel uiensalsa.
Serveer de chili in voorverwarmde kommen met een flinke dot cr�me fra�che en serveer er het knoflookbrood met de salsa b?.�

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/ramon-brugmans-chili-con-carne-stoofvlees-met-uiensalsa-en
Els Meeuwsen
2023-11-06 08:11:06 UTC
Deze heb ik ook gemaakt op 30 mei 2021 en was echt heerlijk.
Lidy Berkx
2023-11-06 09:35:06 UTC
Hoi Els, dankjewel voor je reactie. Wij vonden het ook heerlijk. Ik kijk graag naar Ramon Brugman, hij vertelt altijd z� smakelijk, dat je meteen de intentie hebt om het gerecht te gaan maken.
Groetjes Lidy en een fijne dag nog.