Mexicaanse wortelsoep met zoete aardappel
KookJij
2023-08-01 10:28:05 UTC
Recept: Mexicaanse wortelsoep met zoete aardappel

Ingredienten:

400 gram wortelen
1 zoete aardappel (+/- 300 gram)
1 liter kippenbouillon (van 2 tabletten)
1 ui
stukje verse gember (+/- 2 cm)
3 kleine teentjes knoflook (of 2 grotere)
1 el jalapeno (uit een potje)
1 limoen (sap)
1 el tabasco (liefst die met chipotle)
1 bekertje cr�me fraiche (200 gram)
15 gram koriander
olie
tortilla chips

Bereiding:

Wortels en aardappel schillen en in blokjes snijden, knoflook en ui pellen en fijn snijden, jalapeno fijn hakken, gember schillen en raspen of hakken, limoen uitpersen.
Verwarm een beetje olie en fruit hierin de ui, knoflook, jalapeno en gember.
Voeg de aardappel en de wortel toe en bak dit samen nog 10�minuutjes.
Voeg de bouillon, tabasco en limoensap toe en laat het nog 30 minuten�pruttelen. (of langer indien nodig).
Als de groenten goed gaar zijn pureer je het geheel met een staafmixer en voeg je de creme fraiche toe.��
Schep de soep in kommen en garneer met wat koriander en tortillachips.�Je kunt de koriander ook gewoon fijnsnijden en aan de soep toevoegen.

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/mexicaanse-wortelsoep-met-zoete-aardappel
Petra Wiggers
2023-08-03 09:39:05 UTC
Ik zet deze soep favoriet Wilmie. Ik ga volgende week voor een nicht met haar kinderen Mexicaans eten maken en dit lijkt me een lekkere soep. Weer eens iets anders. Bedankt en groetjes, Petra