Limoncello Paastaart
KookJij
2024-02-19 20:42:05 UTC
Recept: Limoncello Paastaart

Ingredienten:

500 gr magere Franse kwark
250 gr slagroom st?fgeklopt
1 pak lange vingers
150 ml limoncello + extra om te besprenkelen
10 blaadjes gelatine
170 gr witte basterdsuiker
2 biologische citroenen sap en zeste

Bereiding:

Beleg de bodem van een met boter ingevette springvorm van 24 cm met de lange vingers met de suikerkant naar boven .
Besprenkel de lange vingers r?kel?k met de limoncello en laat even intrekken.
Rasp de schil van de 2 citroenen en zet dat even apart.
Pers de 2 citroenen uit.
Week de 10 blaadjes gelatine 10 minuten in koud water.
Warm de limoncello met het citroensap in een steelpannetje. PAS OP ! LAAT NIET KOKEN.
Haal de pan van het vuur .
Kn?p de gelatine uit en los deze op in het limoncello- citroenmengsel.
Laat even iets afkoelen. Roer in een kom de suiker, kwark en de helft van de citroenschil door elkaar en voeg het gelatinemengsel toe.
Werk alles goed door elkaar. Voeg als laatste de st?f geklopte slagroom toe en werk dit ook door het mengsel.
Schenk uiterst voorzichtig beetje voor beetje het mengsel op de lange vingers, zodat ze te t?d hebben zich "vol" te zuigen.
Zet de taart minimaal 4 uur in de koelkast om op te st?ven.
Versier de taart vlak voor serveren naar eigen inzicht en geniet.

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/limoncello-paastaart
Petra Wiggers
2024-02-27 15:43:05 UTC
Ik zag toevallig je limoncellotaart Lidy. Zet je recept favoriet. Gemakkelijk te maken en we gaan richting voorjaar, dus...... Je hoort van me als ik de taart gemaakt hebt.
Lidy Berkx
2024-02-27 16:11:06 UTC
Hoi Petra, toeallig ben ik ook van plan deze weer eens te maken metPasen.
Ik ben zeer benieuwd, wat je ervan vindt. Groetjes Lidy en dankjewel voor het favoriet zetten.