Simpele, smakelijke bami zonder pakjes of zakjes.
KookJij
2024-01-31 20:21:05 UTC
Recept: Simpele, smakelijke bami zonder pakjes of zakjes.

Ingredienten:

VOOR DE BOEMBOE
1 rode peper zonder zaad en l?st in stukken gesneden
1 rode ui in kleinere stukken
1 theelepel trassi
25 ml ketjap
2 teen knoflook
VOOR DE BAMI
120 gr mie nestjes
400 gr nasi of bami groente
100 gr schouderham in kleine stukjes
100 gr roze garnalen

Bereiding:

Start met de ingredi�nten voor de boemboe en maal ze tot een gladde boemboe met behulp van een v?zel of staafmixer.
Kook de mie volgens de beschr?ving op de verpakking en giet af en spoel koud.
Laat de mie goed uitlekken.
Verhit een scheutje olie in een wok , voeg de boemboe toe en bak deze even.
Voeg dan de bami/nasigroente toe en bak deze enkele minuten mee.
Dan mag de mie erb? en roerbak deze op hoog vuur enkele minuten mee.
Voeg de ham en de garnalen toe en verwarm deze mee.
Proef even en voeg eventueel nog wat ketjap/ en of sambal toe en geniet van deze simpele , snelle, smakel?ke bami.

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/simpele-smakelijke-bami-zonder-pakjes-of-zakjes
Petra Wiggers
2024-02-01 12:36:05 UTC
Hoi Lidy, ik zet dit recept favoriet. Ik zoek vaak voor simpele bami of nasi de kruiden. Meestal doe ik maar wat. Nu heb ik handvat. Als ik het een keer gemaakt heb hoor je van me. Bedankt voor het recept. Groetjes, Petra
Petra Wiggers
2024-02-01 12:54:06 UTC
Hoi Lidy, ik zet dit recept favoriet. Ik zoek vaak voor simpele bami of nasi de kruiden. Dan doe ik meestal maar wat. Nu heb ik handvat. Als ik het een keer gemaakt heb hoor je van me. Bedankt voor het recept. Groetjes, Petra