Ouderwetse Hachee
KookJij
2022-02-08 06:12:05 UTC
Recept: Ouderwetse Hachee

Ingredienten:
500 gr. hacheevlees of runderlappen (op kamertemperatuur)
500 gr. uien
2 tl. rietsuiker
2 eetl. bloem
5 dl. runderbouillon van tablet
1 flesje leffe bruin of bruin bier
2 blaadjes laurier
2 kruidnagels
100 gr. margarine
flinke scheut olie (om te bakken)
peper en zout

Bereiding:
Voorbereiding:
Als het nodig is eerst het vlees in grote stukken snijden,
uien schillen en grof snijden.

Bereidingswijze:
Margarine in de pan smelten en tegen de tijd dat de belletjes wegtrekken een flinke scheut olie erbij doen en goed heet laten worden.
Ondertussen het vlees bestrooien met zout en peper.
Vlees in de pan doen en ca. 5 min.goed doorbakken.
Uien erbij doen met de rietsuiker en nog eens ca.3 min. doorbakken.
Bloem erover strooien en goed doorroeren.
De bouillon en het flesje bier even doorwarmen en voorzichtig bij het vlees gieten.
De kruidnagel in het laurierblaadje steken en erbij doen.
Weer even goed doorwarmen en op een sudderplaatje zolang mogelijk laten garen.

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/ouderwetse-hachee
Harry Lohr
2022-02-10 09:04:48 UTC
Hachee, ik hou er van!
Wij maken het ook wel in de slowcooker.
Lidy Berkx
2024-02-10 17:00:06 UTC
Hoi Els ik ga deze maken. Helaas is onze slager komende week met vakantie. Ik heb geen runderlappen in huis. Je hoort zeker iets van mij als ik het gemaakt heb. Groetjes en een fijn weekend.
Lidy.
Lidy Berkx
2024-02-20 09:28:06 UTC
Hoi Els, we hebben gisteren genoten van jouw heerlijke Ouderwetse Hachee. Ik heb het recept meteen favoriet gezet.
Groetjes Lidy.
Petra Wiggers
2024-02-24 15:59:05 UTC
Ook ik zet je hachee favoriet Els. Ik ga dit zeker gauw eens maken. Weer eens een andere hachee dan die ik normaal maak. Dank je wel voor het recept Els. Groet, Petra
Monique Kerkhoven
2024-05-11 11:11:06 UTC
Las al dat je recept groot succes is, maak het ook wel eens ,maar niet zo meer als vroeger. Nu i met dit weer niet als het weer kouder is, wat eet jij voor groente erbij