Bramenjam met appel
KookJij
2023-07-05 10:07:05 UTC
Recept: Bramenjam met appel

Ingredienten:

1 kg bramen
250 gram appelstukjes
500 gram geleisuiker speciaal (voor het maken van minder zoete jam)
1 citroen (sap en rasp van de schil)
handvol verse munt

Bereiding:

Doe een klein bodempje water in de pan en doe daar de gewassen�bramen en de appelstukjes in.
Meng de suiker, citroensap, citroenrasp en fijngesneden munt erdoorheen�en laat het 10 tot 15 minuten doorkoken.
Vul de potten tot net onder de rand, liefst met behulp van een trechter�zodat de randen goed schoon blijven.
Draai de potten goed dicht en zet ze 5 tot 10 minuten op de kop.
Daarna zet je de potten weer recht en pas als ze volledig afgekoeld zijn�zul je merken dat de jam pas stevig wordt.

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/bramenjam-met-appel
Kim
2023-08-07 12:13:06 UTC
Ik heb afgelopen weekend deze jam gemaakt echt een aanrader. Ik heb zelfs een deel verdeeld in kleine potjes om weg te geven. Kan ik niet voor mezelf houden. Zalige jam. Nooit gedacht dat bramen munt en appel zou heerlijk zouden smaken.