Cassoulet ( Franse bonenstoof met kipsaucijs en spekjes)
KookJij
2024-02-07 18:42:05 UTC
Recept: Cassoulet ( Franse bonenstoof met kipsaucijs en spekjes)

Ingredienten:

125 gram gerookte spekblokjes
4 kipsaucijsjes in 3 gelijke stukjes verdeeld
2 uien in halve ringen
1 blikje tomatenpuree van 70 gr
1 pot witte bonen in tomatensaus van 680 gr
1 blik tomatenblokjes van 400 gr
2 bakjes cherrytomaatjes van 250 gr gehalveerd
gesnipperde bladpeterselie om te garneren

Bereiding:

Bak de spekjes in een droge hapjespan krokant. Verwijder eventueel het meeste vet en voeg de stukjes saucijs toe. Bak deze 5 minuten mee.�
Voeg de gesneden uien toe en bak ook deze 5 minuten mee.
Voeg tijm , tomatenpuree en de tomatenblokjes en de witte bonen in tomatensaus toe.
Voeg 250 ml water toe en breng het gerecht aan de kook.
Voeg de gehalveerde tomaatjes toe en laat dit geheel 10 minuutjes zachtjes pruttelen.
Bestrooi met peterselie en serveer dit gerecht met een lepel in diepe borden of kommen.
Serveer er voor de liefhebber een snee stevig brood bij.

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/cassoulet-franse-bonenstoof-met-kipsaucijs-en-spekjes
Els Meeuwsen
2024-02-09 12:03:06 UTC
Ga ik volgende week maken. Lijkt me lekker en eenvoudig. Groet Els
Lidy Berkx
2024-02-09 13:03:06 UTC
Hoi Els, inderdaad heel eenvoudig en erg lekker. Hopelijk gaat het jullie ook smaken. Groetjes Lidy en een fijn weekend.