Dessertsoepje van Aalbessen
KookJij
2023-04-20 11:28:05 UTC
Recept: Dessertsoepje van Aalbessen

Ingredienten:

500 gram aalbessen
100 gram suiker
100 ml. water
sap van 1 citroen
custard om te binden

Bereiding:

Ris de bessen van de trosjes en was ze en houd een paar mooie trosjes achter voor de garnering.
Doe alle ingredi�nten (behalve de custard) in een pan, breng het geheel aan de kook en laat alles 10 minuten zachtjes doorkoken.
Doe een beetje water in een kopje en los daarin een eetlepel custard op (goed roeren) en giet onder goed roeren het papje bij het soepje en blijf goed doorroeren.
Neem de pan van het vuur en laat het soepje goed afkoelen (4 uur in de koelkast)

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/dessertsoepje-van-aalbessen
Petra Wiggers
2023-06-06 19:46:06 UTC
Ha Wilmie, ik zag net dit recept. Ook wij hebben aalbessen in de tuin. Lijkt me erg lekker. Ik zet je recept favoriet. Dank je wel, Petra
Wilmie Willemse
2023-06-07 18:54:06 UTC
Hoi Petra, als je zelf bessen hebt komt dit recept zeker goed van pas. Succes ermee en groetjes van Wilmie.