Magro con Tomate uit Andalusië
KookJij
2023-11-16 12:42:06 UTC
Recept: Magro con Tomate uit Andalusi�

Ingredienten:

1 kg varkensfilet, in dobbelsteentjes
1 � kg trostomaten, gepeld en in stukjes gesneden
2 tenen knoflook, gehakt
2 laurierblaadjes
1 tl cayennepeper
1 tl kom?nzaadjes
1 tl oregano
peper en zout
ol?folie

Bereiding:

�Verhit de ol?folie in een braadpan en bak hierin het vlees rondom bruin in ongeveer 5 minuutjes.
Voeg de knoflook en de tomaat toe. Schep alles door elkaar, voeg peper en zout, laurier, kom?n, oregano en cayennepeper toe.
Breng alles aan de kook en laat het dan op een klein pitje stoven, roer het regelmatig door.
Laat dit 25 tot 35 minuten zachtjes pruttelen tot het vlees zacht is en de tomaten ingekookt tot een stroperige massa.
Roer het steeds goed door zodat de saus niet kan aanbranden.�

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/magro-con-tomate-uit-andalusie
Els Meeuwsen
2023-11-19 10:23:06 UTC
Hallo, Deze komt vanavond op tafel. Je hoort/leest er nog van. Gr. Els
Wilmie Willemse
2023-11-20 09:39:05 UTC
Hoi Els, was jouw versie lekker?
Groetjes van Wilmie.
Els Meeuwsen
2023-11-20 12:20:06 UTC
Dit is mijn versie met ui, verse rozemarijn, oregano en tijm.
'n Scheut witte wijn en afgewerkt met kookroom om het zure van de tomaat te verzachten.
Els
2023-11-20 15:18:07 UTC
Dit is het geworden, een scheut witte wijn en afgewerkt met room. Het was heerlijk!!!!
Wilmie Willemse
2023-11-21 09:34:05 UTC
Geweldig dat jij je net zo min aan een recept kunt houden als ik hihihi. Het ziet er in ieder geval ook heerlijk uit. Bedankt voor de foto.
Wist je trouwens dat ze in Itali� een lepeltje suiker toevoegen om het zurige van de tomaat te neutraliseren? Dit is me ooit ingefluisterd als door een Italiaanse dame van het Agriturismo waar we verbleven als geheime tip.