PICHELSTEINER TOPF.......
KookJij
2024-01-12 18:56:06 UTC
Recept: PICHELSTEINER TOPF.......

Ingredienten:

600 gram magere runderlappen in dobbelstenen
peper en zout uit de molen naar smaak
25 gram roomboter
2 grote uien gesnipperd
1 flinke teen knoflook gesnipperd
1 grote winterpeen in blokjes
500 gram geschilde aardappelen in blokjes vastkokende.
� knolselder? in blokjes
1 grote prei in ringen
� groene kool in repen
1 runderbouillonblokje opgelost in 250 ml water
1 tl karwijzaadjes

Bereiding:

ZET DE BOVEN EN ONDERSCHAAL CIRCA 30 MINUTEN IN KOUD WATER.
Bestrooi het vlees met peper en zout naar smaak. Smelt de boter en bak het vlees in enkele minuten in de hete boter mooi bruin en zet tot gebruik in de pan opz?.
Meng alle schoongemaakte groente en aardappelen met de knoflook, karw?zaadjes en peper en zout naar smaak met de runderbouillon door het vlees.
Giet dit mengsel in de onderschaal en leg er de bovenschaal bovenop.
Zet het gerecht op het rooster in het midden van een KOUDE OVEN . Stel de oven in op 180-200 graden. Laat de oven het gerecht in 2 � 2 � heerl?k voor je gaar stoven.

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/pichelsteiner-topf
Els Meeuwsen
2024-01-17 07:59:05 UTC
Inderdaad een leuk gerechtje, we hebben dit gisteravond gegeten en genoten.
Groet Els
Lidy Berkx
2024-01-17 10:28:06 UTC
Wat fijn om te horen Els. Dankjewel om dit even te laten weten.

Mag ik je vragen, welke kool je hebt gebruikt?
Groene kool is echt niet vaak te krijgen. Groetjes Lidy en een fijne dag nog.
Els Meeuwsen
2024-01-17 17:36:05 UTC
Inderdaad was er geen groene kool, ik had spruitjes (kleine kooltjes) maar er zat al zoveel in voor 2 personen dus toch maar weg gelaten. Het was heerlijk, Groetjes Els