Gebraden varkensfricandeau met veenbessensaus
KookJij
2022-11-17 09:07:05 UTC
Recept: Gebraden varkensfricandeau met veenbessensaus

Ingredienten:
500 gr. varkensfricandeau
100 gr. boter
witte droge wijn
1 potje veenbessenjam(Ikea)
room culinair
vier seizoenenpeper en zout
bloemenhoning

Bereiding:

De varkensfricandeau kruiden met zout en peper.
Boter verhitten (niet laten verbranden).
De varkensfricandeau aanbraden en lekker bruin laten worden aan alle kanten.
Afblussen met de droge witte wijn en op een sudderplaatje op een lage pit � 50 min. laten staan, af en toe het vlees keren (reken 50 min. per 500 gram vlees).
Haal het vlees uit de pan en roer er de veenbessenjam met een kneepje honing door en laat het flink inkoken zodat je een dikke saus krijgt, een scheutje room erbij.

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/gebraden-varkensfricandeau-met-veenbessensaus
Wilmie Willemse
2023-11-18 09:58:06 UTC
Hoi Els, dit lijkt me ook een heerlijke saus voor bij wild. Ik sla hem op, is misschien kan ik hem wel gebruiken voor het kerstdiner.
Groetjes van Wilmie.
Els Meeuwsen
2023-11-18 10:58:06 UTC
Laat het smaken!!!!