Duiveltjesvlees, zonder pakjes of zakjes
KookJij
2023-10-26 09:49:06 UTC
Recept: Duiveltjesvlees, zonder pakjes of zakjes

Ingredienten:

1 kilo varkensvlees (kip of rund kan ook)
arachideolie
4 uien
4 t knoflook
1 el gember (vers geraspt)
1 tl korianderpoeder (ketoembar
1 tl kom?npoeder (djinten)
1 tl kurkuma
1 el sambal oelek
peper en zout
100 ml tomatenketchup
75 ml witte w?naz?n
75 ml ketjap manis
1 � el bruine suiker
500 ml water (uit de waterkoker)
500 gram (kastanje)champignons
4 el pindakaas
200 ml kookroom

Bereiding:

Sn? het vlees in dobbelsteentjes en bak het rondom bruin in de arachide olie.
Voeg gesneden uien, gehakte knoflook, geraspte gember, sambal, kurkuma, korianderpoeder, kom?npoeder en peper/zout toe. Schep het geheel door elkaar en laat het ongeveer 10 minuutjes bakken.
Doe dan de suiker, tomatenketchup, ketjab en az?n erb? en voeg het water toe. Laat het geheel ruim een uur op een klein pitje pruttelen en roer af en toe door.
Voeg de gesneden champignons erb? en laat het nog +/- 15 minuten zachtjes pruttelen.
Als laatste gaat de pindakaas en de kookroom erb?. Meng de massa tot een glad geheel.�

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/duiveltjesvlees-zonder-pakjes-of-zakjes
Els Meeuwsen
2023-10-30 07:44:06 UTC
Hallo Wilmie, deze ga ik maar eens maken. De heerlijke recepten die nu voorbij komen maken de wintermaanden goed.
Els Meeuwsen
2023-10-30 13:28:06 UTC
Staat nu te pruttelen en ziet al heerlijk uit.
Els Meeuwsen
2023-10-31 08:06:06 UTC
We hebben gisteravond jou Duiveltjesvlees gegeten!!! Het was HEERLIJK!!!!!
Wilmie Willemse
2023-10-31 08:20:06 UTC
Hoi Els, ik heb genoten van jouw spontane reacties en het doet me deugd dat jullie het HEERLIJK vonden. Ik wil het zelf een dezer dagen ook eens met kip gaan proberen. Bedankt ook voor je foto.
Groetjes van Wilmie.