Italiaanse amandelkoekjes
Add Reply
KookJij
2024-03-14 13:42:05 UTC
Antwoorden
Recept: Italiaanse amandelkoekjes

Ingredienten:

125 gram zachte boter
50 gram poedersuiker
1 � eetlepel vloeibare honing
mespunt zout
125 gram gezeefde bloem
75 gram amandelschaafsel
poedersuiker

Bereiding:

Oven voorverwarmen op 180 graden.
Boter, poedersuiker, honing en zout door elkaar mixen tot het mengsel bijna wit ziet.
Bloem en amandelschaafsel erdoor mixen.
Met een theelepel kleine hoopjes deeg op een met bakpapier beklede bakplaat scheppen op wat afstand van elkaar.
In het midden van de voorverwarmde oven plm. 15 minuten bakken tot lichtbruin. Hoiu de koekjes in de gaten want elke oven is anders.
Koekjes laten afkoelen en dan nog bestrooien met wat poedersuiker. En dan lekker smikkelen.

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/italiaanse-amandelkoekjes
Monique Kerkhoven
2024-05-22 14:47:06 UTC
Antwoorden
Mijn oven kan dan alleen op 150 of 200 ,dus denk langer of korter erin,denk dan buitenkant bruin
maar of ze dan binnen wel gaar zijn weet ik niet ,hoop ze zaterdag te maken voor werk zondag
Monique Kerkhoven
2024-05-25 14:43:06 UTC
Antwoorden
net gemaakt nog beetje warm, erg lekker,erg blij met dit heerlijke recept.
alleen vergeten bloem te zeven, heb het in keuken machine gedaan, en precies
zoals het er staat, neem het morgen mee naar konijnen opvang waar ik help.
ben erg benieuwd wat ze er van vinden groetjes monique
Monique Kerkhoven
2024-05-26 10:45:06 UTC
Antwoorden
Op werk vonden ze het ook lekker,ben je weer aan het bakken geweest.