Gluhwein bewaren
Marcel
2007-02-12 14:05:55 UTC
Marcel
2007-02-12 14:07:31 UTC
Oeps, sorry, al verzonden voordat ik de tekst schreef.

Maar ik heb nog Gluhwein staan van vorig jaar. Is deze nog goed en lekker?
Hoe lang kan je Gluhwein bewaren?

Marcel
niekie <>
2007-02-12 14:10:16 UTC
Post by Marcel
Oeps, sorry, al verzonden voordat ik de tekst schreef.
Maar ik heb nog Gluhwein staan van vorig jaar. Is deze nog goed en lekker?
Hoe lang kan je Gluhwein bewaren?
Marcel
Ik heb nog een fles staan van 3 jaren terug.
Ben benieuwd naar de antwoorden.
Met vriendelijke groet,
Niekie
Machiavelli
2007-02-12 16:29:52 UTC
Post by Marcel
Oeps, sorry, al verzonden voordat ik de tekst schreef.
Maar ik heb nog Gluhwein staan van vorig jaar. Is deze nog goed en lekker?
Hoe lang kan je Gluhwein bewaren?
Ik heb ooit meegemaakt dat een vergeten fles Glühwein exploreerde en die was
hooguit een half jaar oud (en ook in geen velden of wegen een Marcel van Dam
te bekennen) en de rotzooi was onbeschrijflijk.

Er zitten nogal wat toevoegingen in w.o. kaneel etc. en ook extra suiker
waardoor ongewenste processen als (na-)gisting de kop kunnen opsteken.

En waarom zou je bewaren? Het wordt er niet beter op en dat spul kost ook
nog eens niks dus...
Machiavelli.
pleerol
2007-02-12 16:39:34 UTC
Post by Machiavelli
Post by Marcel
[...]
Glühwein Explorer :-)
--
groeten, pleerol (pleelol, in het Chinees) :-)
If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.
Machiavelli
Grrrrr, jullie zien ook alles........
niekie <>
2007-02-12 16:57:33 UTC
On Mon, 12 Feb 2007 17:54:12 +0100, "Machiavelli"
Post by Machiavelli
Post by pleerol
Post by Machiavelli
Post by Marcel
[...]
Wij hebben dat spul nu eenmaals in de kast staan.
Is de vraag of het nog te nachelen is.
Da's alles.
Met vriendelijke groet,
Niekie
Machiavelli
2007-02-12 18:04:03 UTC
Post by Machiavelli
Post by pleerol
Post by Machiavelli
Post by Marcel
[...]
Ik gaf in mijn eerdere reactie mijn ervaring met dat spul en verwachting.
En als je het allemaal zeker wilt weten maak je er gewoon één open.
Machiavelli.
Cees Dirven
Download de gratis SPAMfighter vandaag nog!
Waldo Centini
2007-02-12 18:04:39 UTC
Cees Dirven surprised us with
Mijn Postvak In wordt beschermd door ***********
Download de gratis *********** vandaag nog!
Ook ongevraagde reclame voor een spamfilter is spam. Bovendien is dit reclame
voor een emailfilter; dit is usenet.

Leer posten.
--
··· Waldo ···
Politics is the art of looking for trouble, finding it,
misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.
Ed Starren
2007-02-12 21:22:31 UTC
Post by Marcel
Oeps, sorry, al verzonden voordat ik de tekst schreef.
Maar ik heb nog Gluhwein staan van vorig jaar. Is deze nog goed en lekker?
Hoe lang kan je Gluhwein bewaren?
Marcel
Ik ben bang dat Glühwein van vorig jaar, nu danig afgekoeld zal zijn !

Ed
weblog: www.wijnerij.web-log.nl
laurenz
2007-02-12 21:39:57 UTC
Als ik al Glühwein drink, is het Glühwein mit Schuss! Oftewel Glühwein
met een flinke scheut Amaretto erin. Dit is eventueel ook te vervangen
door Rhum. Overigens laat ik meestal de Glühwein weg en drink de
Amaretto puur, is echt veel lekkerder.
--
Groeten,

Laurenz